reklama

Dobrodružná cesta za poznaním Maroka - Prológ

Myslel som si že si kamarát Miro zo mňa strieľa, keď mi v marci oznámil, že v máji ideme do Maroka na typický "náš" výlet. Miro "pozbieral" na nete letenky a ja som spravil program. Termín bol daný - 14.5.2009.

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu
(zdroj: Brano Dian)

Je 13. mája 2009, 22:41 a ja ešte nie som zbalený. Však do rána je času dosť. Lietadlo letí až hodinu po poludní.

Až teraz sa dozvedám, zo svojho obľúbeného časopisu, čo to vlastne slovo "Jebel" znamená a zároveň ako vzniklo slovo "Gibraltár". To že slovo pochádza z arabštiny je jasné. Ale ako sa dostalo na známy prieplav medzi Európou a Afrikou?

Pri prenikaní Maurov na Pyrenejský poloostrov, niekedy okolo roku 711 n.l., postavili na skale, ktorá nesie názov "Herkulesov pilier", svojmu vojvodcovi Tarikovi pevnosť. Nazvali ju Džebel al Tarik. Až neskôr vznikla skomolenina"Džibl al Tar" - Gibraltar.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja s mojími 4 kamarátmi ideme tiež na "Jebel" (čítaj - Džibel). Tento je však od Gibraltaru nižšie položený. Nachádza sa asi 80 km južne od mesta Marrakesch v pohorí Vysokého Atlasu v štáte Maroko. Jeho výška je 4 167 mnm a nesie meno "Jebel Toubkal". Pokus o výstup na túto horu však je až v strede našej cesty.

Dobrodružstvo začína v jednom z najstarších miest na svete - FEZ. Hlavné stredisko Berberov v krajine, smutne preslávené námestie Jamma El-Fna, bývalé hlavné mesto Maroka - MARRAKECH - navštívime už o dva dni neskôr. Aby toho nebolo dosť, po Jebel Toubkal príde čas aj na oddych a relax v rýchlo sa rozvíjajúcom meste na pobreží Atlantického oceánu - AGADIR.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sám som zvedavý na to aká je to krajina, ľudia, príroda...

Však je to AFRIKA!

Branislav Dian

Branislav Dian

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím že som Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu