reklama

Za krásami Vysočiny (Česká republika)

Slovensko je nádherná krajina. To už vieme všetci. Niekedy sa Vám však naskytne možnosť ísť do cudziny. Ja som túto možnosť využil a navštívil som našich západných susedov - kraj "Pelhřímovsko".

Písmo: A- | A+
Zámok v kamenici nad Lipou
Zámok v kamenici nad Lipou (zdroj: B.Dian)

ši západný susedia aj napriek tomu že ešte nemajú "euro" ako menu, sú nadalej dosť zaujímavý pre našincov zo Slovenska. Z môjho okolia je tam veľa takých, ktorí sa tam živia. A celkom slušne :-) A potom poznám aj takých čo sa tam chodia pozerať po pamiatkách, alebo tam chodia za prácou na služobné cesty.

Ja keď som časrtejšie chodieval na služobné cesty, tak som si dopredu vždy naplánoval nejakú inú cestu len preto aby som videl niečo o čom sa hovorí a píše, ale ja som tam ešte nebol. tak vznikali moje plánované služobné cesty v minulosti. Z nich mám kopec fotiek zo zrúcanín alebo iných krás našej vlasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ten deň sa mi ale do Čiech vôbec nechcelo. Aj keď sme boli dopredu dohodnutý, akosi sa mi nechcelo a radšej by som ostal doma. Prehováranie však spravilo svoje a vyrazili sme. Pretože som v minulosti hrával hokejové turnaje v kraji "Pelhřímovska", tak som si sadol za volant a za necelé 3 hodiny aj so zastávkami sme už boli v Kamenici nad Lipou. Na večer som mal naplánovaný výlet po obci a nočné fotenie. Pršalo a dosť pršalo. Nakoniec som aj tak skončil na dobrom českom pivečku v miestnom bare.

Ráno však bolo už o niečom inom a keď sa na oblohe začali objavovať aj slnečné lúče, tak som vedel že bude iné počasie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zámok v Kamenici nad Lipou zo strany zámockého rybníka

Odstavil som teda auto v strede obce. bolo to zadarmo a budovy sa tu striedali vo veľmi vysokých číslach. Tie znamenali dátum vzniku. Keď som sa poobzeral po starých budovách natlačených na seba, za chrbtom stála veľká veža červenej farby. Bola to vstupná brána do zámku v Kamenici nad Lipou. Po mojej ľavej ruke som mal rybník. Prvé fotky na seba nedali dlho čakať a aj napriek "rozobratému" námestiu a jeho rekonštrukcií dalo sa čo to pofotiť.

Necelých 20km od Kamenici nad Lipou sa po veľmi úzkych cestičkách dostanete na zámok tiež červenej farby. Červená lhota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zámok Červená lhota

Celý tento nádherný výtvor som si obišiel dookola popri brehu jazera v ktorom bol postavený. Bol vlastne postavený na ostrovčeku v jazere. Plné parkovisko, jazero naplnené lodičkami a člnkujúcimi sa návštevníkmi kazila skvelý dojem len "reštika" kde človek čakal aj 30 minút na obsluhu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

To som uža ale sedel v aute na ceste do Jindřichovho hradca.

V tomto juhočeskom meste sme kedysi dávno ako amatérsky hokejisti hrali zopár turnajov a tak som mal mesto zmapované. To čo sa nedalko počas turnajov obehnúť, bol čas teraz sa vrátiť do tohto mesta a pozrieť si ho. A vyšlo to.

Obrázok blogu

Hrad a zámok v Jindřichovom hradci

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prejsť sa úzkymi uličkami, sedieť pri fontáne a umývať si v nej slivky či pozerať sa na mesto z kostolnej veže, boli zážitky ktoré vrele odporúčam všetkým. Aj keď sa mesto zdalo byť plné turistov, bolo tam dosť miest skutočne pre každého kto ho navštívi. Pomaly sa končil môj deň v Čechách a správa o búračke na D1 smertom do Brna trochu zmenila plán cesty.

Návrat späť som vytvoril z ciest medzi dedinkami až do Brna a bolo to asi najlepšie čo som mohol v ten deň spraviť.

Nespočetne možnostvo jazier lemovalo túto cestu až do Brna. Bolo ich toľko, že sme ich prestali počítať. Naviac zástavku som urobil ešte v jednej obci s názvom Telč.

Už pri príchode do tejto obce som zbadal obranné múry a tak na najbližšom parkovisku som sa pripravoval na daľšie fotky. Mest, alebo obec je nádherná. Jej centrum za hradbami múru dávajú nádych staroby. Ešte aj tá kamenná dlažba má už určite svoj vek. Mesto ma prekvapilo opäť množstvom návštevníkov. Niekde sa tam aj ukazovali aj návštevníci s viacerými fiotoaparátmi a preto chvíľu trvalo kým človek spravil záber.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Námestie Telč

Obrázok blogu

Bolo čo si po 19tej, keď som sa ocitol na D1 v Brne. To už som mal ale na "tacháči" 140 a bavil som sa cestou na Slovensko.

Ja som mal z tohto veľmi rýchlo prežitého dňa nádherné spomienky. vrele odporúčam každému, kto len aj na skok pôjde okolo spomínaných miest, aby sa zastavil a oddýchol si.

Branislav Dian

Branislav Dian

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím že som Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu