reklama

Cesta na Mallorku - časť I.

Jede, jede mašinka kouří se jí z komínka... alebo ešte aj túto poznám: Ide vláčik ši ši ši, odvezie nás k Mariši, od Mariši k Etele cez 3 veľké tunele.... :-) Tomu našemu vláčiku sa „nekouřilo" z komínka a ani neišiel cez 3 veľké tuneli, ale jazda to bola parádna, okúzľujúca a zaujímavá. Mimochodom ten náš vláčik na ceste z Palma de Mallorca do Sóller prešiel 13 tunelmi a 7 mostmi, ale o tom neskôr. Vlastne som Vám chcel opísať môj ďalší výlet za pár EUR.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Opäť v tom bola spoločnosť Ryanair, pre ktorú som si už v minulom roku dokázal zabezpečiť MasterCard Prepayd a hneď sa lieta bez poplatkov. Skúsenosti už mám, takže „buknúť" hotel, letenky a zbaliť sa už nebol problém. Vrátil som sa na miesta, kde som už raz bol. MALLORCA.

V januári roku 2009 som tam však bol od 31.januára do 2. februára. Návrat však bol cez Londýn (Ryanair vtedy ešte nemal priame letecké spojenie do Bratislavy). Teraz som sa rozhodol stráviť trochu oddychu od 5. - 8. apríla. V čase, keď na celom ostrove dozrievajú citrusové plody. Niekde som sa aj dočítal, že ide dokonca o najlepšie „Oranges" na svete. Dôvod sa ísť presvedčiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Letecká linka Bratislava - Palma de Mallorca mala odlet o 19:45 a prílet na Mallorcu o 22:15. My sme však meškali asi 20 minút. S oneskorením z Bratislavy sa nám aj tak podarilo pristávať o 5 minút skôr ako bolo naplánované. Aj tak to nebolo nič platné. Autobus do letoviska Platja de Palma išiel o 22:10 posledný. Pre vašu istotu pri ceste na tento ostrov, „checknite" si tento link na autobusy na Mallorke: http://www.emtpalma.es/EMTPalma/Front/listadolineas.en.svr

Let bol taký náročný, že prechod turbulenciami bolo cítiť dobrú hodinu z celkového času letu. Neviem či by ste chceli čítať o tom ako kapitán prikázal sedieť všetkým, vrátane „letušom", mimochodom cesta tam bola bez jedinej letušky!!! Zo sedadla ste v perspektíve videli ako sa lietadlo nahlo najprv vľavo a potom vpravo. Ale dosť bolo letu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všade som čítal akú vysokú majú taxu na letisku na Mallorke. Pri „timetables" som vlastne zistil, že nás do hotelu Ayron Park (link na hotel: http://www.hotelayronpark.com/ ) je viacej a tak sme sa dohodli na jednom taxíku. Cesta trvala necelých 15 minút a pred hotelom som dával taxikárovi 20E so slovami „It´s OK".

Obrázok blogu

pohľad z izby smer more

Obrázok blogu

hotelový bazén

Obrázok blogu

hotelový bazén s jacuzzi

Obrázok blogu

toaleta na izbe

Obrázok blogu

hotelová izba

Som celkom presvedčený o tom, že tento hotel očaril viacerých už v minulosti. Mňa však až teraz. Nádherná recepcia, izby veľmi priestranné a krásne, upratané a voňavé, čisté uteráky, umytá podlaha... a mohol by som pokračovať veľmi dlho. Na viac ak na recepcií máte česky hovoriacu recepčnú a za chrbtom máte nástenku s fotkami cyklistov. Českého cyklistického teamu. Mladí či starí, muži či ženy, pekní či škaredí... bolo to jedno. A ešte jedno na viac. Kúsok od hotelu bol pub s názvom Timbol. 4eský recepčný s českým pivom!!! Teplota vonku (okolo +9) moc nelákala na promenádu na prechádzku a tak sme po „povinnostiach" zaľahli do postele. Aby som zaspal „skontroloval" som TV. Neskutočné, ale ČT1 hrala aj tu. Ráno mudrejšie večera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naša polpenzia začala raňajkami, ktoré boli naozaj výdatné. Čakal som obsluhu s dvoma rohlíkmi, maslom, čajom alebo kávou... ale vôbec nie. Švédske stoly! A nie hocijaké. Na výber okrem 3 druhov džusu, bola káva, čaj, mlieko, kakao. Na jedenie okrem párkov, fazule v paradajkovej omáčke, praženice, rôznej paštiky, salámy, tvrdého či roztierateľného syru, či čerstvého ovocia a pudingov bolo aj niekoľko druhov pečiva, ovsené vločky, jogurt... Neskutočné. Čo sme si chceli nabrať to sme si mohli. Zjedli sme to čo sme chceli. Vypili to čo sme si naliali. Aj keď tá káva bola naozaj hrozná. Pochopiteľne, že každý deň sa raňajky menili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Plán na tento deň bol daný tým čo som nevidel a chcel som vidieť a zároveň aj zažiť.

Okolo 10tej 6.4.2011 sme vyrazili za poznaním. Autobusom číslo 25 za 1,25E na stanicu vlakov v Palma de Mallorca. Hneď na druhej zastávke do prázdneho autobusu nastúpilo asi 300 dôchodcov. V prevažnej miere Nemci. Po ostrove jazdia dva typy vlakov. Ten náš jazdí po ostrove už od roku 1918. Pripájam aj link na túto železnicu: http://www.trendesoller.com/es/cms.php

Napriek tomu, že nové vlaky a staré sú na jednom mieste, tie staré jazdia nad zemou, kde tie nové majú stanicu pod krásnym parkom plným zelene. Staničná reštaurácia poskytuje aj občerstvenie a kávu. Po tej rannej sme si mysleli že táto bude lepšia. Okrem toho že som za ňu vyhodil 6,98EUR, bola horšia ako tá v hoteli na raňajkách. A to som si myslel, že horšia káva už sa ani nedá urobiť. Ticket na trasu Palma de Mallorca - Sóller - Palma de Mallorca stal 17EUR. Tento vláčik prešiel cez 13 tunelov a 7 alebo 8 mostov aby urazil trasu do Sólleru za 50 minút. Nie je to žiadny luxus. Drevené „lavice" potiahnuté molitanom a koženkou. Ale tie výhľady boli skutočne nádherné. V každej záhradke ktorú som videl z vlaku boli dozrievajúce pomaranče či citróny. Stačilo natiahnuť ruku a odtrhnúť. Cez skalné zrázy, úzke cestičky, mosty a tunely tak úzke že som si myslel že narazíme, plno zelene... teda "oranges".

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dedinka, či vlastne mesto Sóller však nebolo našou konečnou stanicou. Hneď ako sme vystúpili z jedného vláčiku, tak na ten druhý sme čakali asi 10 minút. Tento rovnako starý vláčik, či skôr električka „lietala" na trase Sóller - Port de Sóller - Sóller za 8EUR. Prístavná dedinka plná montážnych pracovníkov. Však do začiatku sezóny chýbajú len dni a tak sa všetko dáva do poriadku. Už vo vláčiku bolo veľa ľudí čo pri pohľade na tyrkysové more a dva majáky len tak zhíkli. Až keď sme vystúpili a začali prechádzku po mestečku sme zistili, že teplota dosahuje viac ako +25. Naozaj tam bolo veľmi teplo. Minerálka v miestnych vonkajších „putikách" však bola za necelé 2EURa. Pizza potom aj za 10 EUR a obedové menu pre jedného za 14,90EUR.

Obrázok blogu

Port de Sóller

Obrázok blogu

Konečná! Port de Sóler!

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po asi 2 hodinkách sme sa vrátili do mestečka Sóller. Zaujímavosťou nie sú ani tak úzke uličky, ako rarita, kedy vláčik prechádza pod kostolom medzi stolmi reštaurácie na ktorých sú objednané drinky. Ten teplý deň, ktorý na mojej tvári urobil obrys slnečných okuliarov a pokožku začal sfarbovať, nás pomaly ale isto vyčerpával. Nepomohla ani chladená minerálka.

Obrázok blogu

Sóller

Obrázok blogu

Cathedral de Sóller

Obrázok blogu

jazda medzi drinkami :-)

Vláčik späť do Palmy išiel o 17tej a tak sme 50 minút preciťovali trochu studeného vetríku cez otvorené okná malých vozňov. Hluku tam bolo dosť a aby toho nebolo málo, tak ešte aj 5 starších dám sa dosť hlučne rozprávalo. V Palme sme čakali na autobus a trochu sme sa prešli. Na zastávke ukazovali miestne hodiny 18:36 a 26°C!

Opäť plný autobus, teraz číslo 15 (chodí cez všetky letoviská na ceste do Platja de Palma) nás „vyhodil" pred hotelom. Večera bola opäť neskutočná. Tak ako na raňäajkách sme si vyberali so švédskych stolov, tak aj večera bola podobná. Polievka, cestoviny, morské príšery (mňáááám), lasagne, puding, ryža v mlieku, zemiaky, hranolky, pečené mäso aj varené... Takáto večera musí byť ukončená Sangriou na promenáde. A bola naozaj perfektná!!! Čerstvé citróny, grepy a pomaranče. Sangria, čo mala v sebe trochu viacej alkoholu ako ju všetci poznáme, stála 9EUR. Večer tam bol ešte chladný, ale aj tak nebránilo prechádzke a nákupom magnetiek.

Druhý deň je naplánovaná návšteva mesta Palma de Mallorca s návštevou hradu Bellver, lodenice a iných krásnych miest.

Branislav Dian

Branislav Dian

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím že som Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu